De eerste dag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Barcelonazernike2017 - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Barcelonazernike2017 - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Rianne

15 Oktober 2017 | Spanje, Barcelona

Vanochtend zijn wij na een reis van meer dan 20 uur aangekomen in Barcelona. Daar werden we -nog in het donker- opgewacht door een horde van Spanjaarden. We kregen allemaal zoenen en knuffels; wij als Nederlanders gaven er drie, maar kregen er twee, beetje ongemakkelijk dus.
Toen de kennismaking klaar was, ging iedereen met zijn/haar uitwisselingsstudent mee naar huis. Wij (Josefien en ik) kregen te horen dat we eerst een aantal uur mochten slapen, dan douchen en dan ergens heen zouden gaan.
We zijn later met de halve groep naar een park gegaan om daar Spaanse rapmuziek te luisteren. We hebben zelfs de politie op bezoek gehad omdat de muziek te hard stond.
Toen de Nederlanders verder wilden hebben we een rondje gelopen om een gebouw en waren weer terug in hetzelfde parkje, geen succes.
We zijn na een aantal uur naar huis gegaan en hebben de ouders ontmoet, die sliepen ‘s ochtends namelijk nog. We hebben onze cadeautjes gegeven, die vooral met Sinterklaas te maken hadden. We hebben proberen uit te leggen, maar een oude man op een paard op een dak uit Spanje is moeilijk te begrijpen.
Als lunch zijn we naar een Italiaan geweest met de familie. Het was erg gezellig en lekker.
Daarna werd er afgesproken om met een hele groep naar het strand te gaan. We zijn naar de zelfde plek als ‘s ochtends gegaan en zijn vanuit daar met zo’n 40 man in een metro gegaan.
De rest van de groep wachtte in een park. We hebben daar een paar uur met bijna iedereen gezeten.
Daarna zijn we naar het strand gelopen. Daar zijn we geweest tot het donker was. Een deel van de groep is toen naar huis gegaan met de bus.
We hebben een gegeten op Spaanse tijden en hebben een film gekeken.
Dat was samengevat onze eerste dag in Barcelona.
Rianne